Malene Funch Sørensen er skoleleder

Jeg brænder for at skabe et miljø, hvor tryghed og trivsel er i højsædet, hvor mennesker vokser og blomstrer og udnytter deres fulde potentiale. Alle, både børn og voksne, har fortjent at blive mødt, hvor de er og lige der blive udfordret til at vokse.

Faglighed og det familiære skal gå hånd i hånd, da jeg mener, at man ikke kan lære noget før man er tryg og har tillid til dem omkring en.

Personale

  • Minna Ekberg

    Alt

    Minna er børnehaveklasseleder
    At arbejde med børn i børnehaveklassen er for mig ligesom at arbejde som gartner i en have. Jeg gøder og vander, glæder mig over små knopper og nye skud, skærer det dårlige væk, binder op når noget er ved at vælte, nyder duft og frugt, når trivslen lykkes. Indimellem må jeg grave, så og vente lang tid og så er min glæde og motivation stor, når jeg kan se noget nyt spire frem.

  • Julie Gjesing

    Alt

    Julie er viceskoleleder, SFO-leder og specialundervisningskoordinator
    Jeg elsker at se de store elever, som tager sig af de mindre elever. Jeg elsker at få et ærligt grin sammen med eleverne i timen. Det motiverer mig, når eleverne oplever at tiden går hurtigt i timen. Det viser mig, at de er blevet fanget af dagens tema eller opgaver.

  • Carina Andreassen

    Alt

    Carina er lærer
    Jeg bliver motiveret, når elever rykker sig fagligt, socialt eller åndeligt. Det gør mig glad, når jeg kan se, at mit arbejde gør en forskel og eleverne opdager, at de faktisk kan meget mere, end de selv troede muligt. Når elever opdager, at matematikopgaven blev løst rigtigt, eller det engelske ord de gættede på var præcist, som det skulle være. Jeg bliver motiveret, når min begejstring for fagene smitter af på eleverne og de selv bliver begejstrede, for det de er i gang med.

  • Anja Jensen

    Alt

    Anja er lærer
    Det motiverer mig, når jeg oplever børn, der knækker læsekoden og uopfordret sluger den ene bog efter den anden. Det er fantastisk at opleve glæden hos dem, over den nye verden der har åbnet sig op, og de nye muligheder det medfører.

  • Niels Andersen

    Alt

    Niels er lærer
    „De trykte Ord i en Bog har noget helligt ved sig, dette at de uden en Lyd gaar ind og gror i Mennesker“ – ordene er ikke mine, desværre, men hvor jeg dog deler dette syn med det danske koryfæ Martin A. Hansen. Ord tager tid, forvandlingen sker langsomt og nærmest usynligt, men kun nærmest. Det sker, at man ser en elevs øjne nærme sig forståelsen af en given tekst, at flammen tændes. Så ved man, at romanen, essayet, digtet eller novellen vil leve videre for denne elev og for altid ændre elevens forståelse af sig selv og den omfavnende verden. Dette øjeblik er kernen, gnisten for mit virke som lærer.

  • Jakob Ipsen

    Alt

    Jakob er lærer
    Jeg synes, det er rigtig fedt, som lærer, at være vidne til elevernes umiddelbare glæder, kreativitet og gå-på mod. Børn har en helt særlig tilgang til nye udfordringer og et syn på verden, som jeg mener vi skal værne om og passe på - men som skolen også skal udfordre og udvikle i nye spændende retninger. Jeg synes det er en ære at være en betydningsfuld voksen i børnenes liv og være en hjælp og inspiration for elevernes udvikling af faglige og personlige mål. Børn udvikler sig utroligt meget i deres skoletid og netop derfor er det vigtigt at vi anerkender og arbejder målrettet med elevere som enkelte individer i klasserne.

  • Daniel Blomqvist Sundgaard

    Alt

    Daniel er lærer
    Jeg brænder for at formidle, og det er fedt at se elever få faglige aha-oplevelser eller opleve, hvordan deres tro på egne evner vokser. Jeg motiveres også, når jeg ser elever der ikke kun tænker på dem selv, men som hjælper hinanden både socialt og fagligt, så der er plads til, at den enkelte kan vokse inden for et trygt fællesskab. Kort sagt: Jeg motiveres af at se elever der rykker sig såvel fagligt som menneskeligt.

  • Christian Henckel Lund Nielsen

    Alt

    Christian er lærer
    At være med til at kunne skabe nogle trygge rammer, hvor der er plads til at børnene kan udfolde sig kreativt og udvikle deres personlige kompentence, er min motivation. Det er vigtigt for mig, at hverdagen er fuld af smil og er et sted, hvor vi sagtens kan finde ud af at hygge os.

  • Rune Niclas Andersen

    Alt

    Rune er leder af musikskolen Beatlab og lærer.
    Jeg bliver motiveret ved at se børnenes indbyrdes musikalitet vokse og ved at se dem skabe relationer på kryds og tværs af alder og musikalsk kunnen. I musikskolen vil vi gerne skabe en musikalsk forståelse både teoretisk og rytmisk, så eleverne i nuet kan gribe en musikalsk idé og bringe glæde til fællesskabet. Jeg underviser i alle instrumenter (på nær blæsere) både individuelt og på sammenspilshold.

  • Mads Gräss

    Alt

    Mads er lærer i vores musikskole Beatlab, støttelærer samt pædagogmedhjælper i sfo.
    For nylig havde jeg en oplevelse. En oplevelse, der fint indrammer, hvad det for mig vil sige at arbejde på Lygten Skole: Jeg var af uransaglige årsager en tur på Strøget, da jeg får øje på en af vores elever; vi hilser med et smil og fortsætter hver sin vej, da jeg pludselig hører et højt: “Vi ses i morgen, Mads.” Jeg vender mig om og råber tilbage gennem horder af halvstressede handlende: “Det kan du tro vi gør”. For mig er det et tegn på trivsel, og så er der grobund for faglig læring og personlig udvikling - det er nærmest en “positiv bivirkning”. Mange af ugens dage bruger jeg i vores Musikskole. Og nu kunne jeg skrive side op og side ned, om alle de fantastiske virkninger musik har på indlæring og hjernens udvikling, men det gider jeg ikke, for det, der er vildt for mig, er at se, hvordan børn bruger deres nysgerrighed til at blive ved med at øve sig uden at give op - noget voksne har langt sværere ved, og så er det ovenikøbet sjovt at spille sammen.

  • Troels Pernov Hjorth

    Alt

    Troels er lærer
    Jeg er primært naturvidenskabslærer og synes det er fedt at kunne inviterer eleverne med ind i den naturvidenskabelige verden. At se naturen i et andet perspektiv og forstå hvordan den er opbygget. At hjælpe eleverne med at blive små forskere og styrke deres nysgerrighed er hvad jeg brænder for. Det er mit mål at gøre det komplekse simpelt og letforståeligt for eleverne.

  • Johan Enevoldsen

    Alt

    Johan er lærer.
    Jeg vil gerne give eleverne lyst til at være aktive medborgere og give dem mulighed for at få den nødvendige baggrundsviden til at engagere sig i samfundsdebatten. Derudover bliver jeg som naturfagslærer motiveret af at se eleverne få en idé om hvordan verden hænger sammen, og af at se deres nysgerrighed når de får øjnene op for noget nyt.

  • Mikki Moghlich

    Alt

    Mikki er støttelærer samt pædagogmedhjælper i sfo.
    Som støttelærer i indskolingen får jeg hver dag mulighed for at have tæt kontakt til eleverne og følge deres udvikling. Jeg brænder for løsninger, der hjælper den enkelte elev til at folde sig ud og få mod på mere … og så får jeg også lov til at lave en masse sjov og spas i SFO’en.

  • Benjamin Engell-Hansen

    Alt

    Benjamin er pædagogmedhjælper i sfo og støttelærer.
    Jeg elsker at være støttelærer og at arbejde i SFO'en. Midt job går ud på at møde eleverne lige præcis hvor de er, og det er så fantastisk. Jeg føler virkelig jeg gør en forskel, når jeg kan se potentiale og udvikling i de elever, som er mere udfordret.

  • Alexandra Engell-Hansen

    Alt

    Alexandra er billedekunstlærer og pædagogmedhjælper i sfo og børnehaven.
    Som billedekunstlærer elsker jeg at se deres kreative sider udvikle sig og blive bedre. Jeg elsker at skabe trygge rammer hvor deres fantasi får lov til at få frit løb og se hvad de får skabt. I SFO og børnehaven elsker jeg at lege på legepladsen, spille og grine med dem. At arbejde her giver så god mening for mig.

  • Marie Dyre Odbjerg

    Alt

    Marie er støttelærer.
    Det der motiverer mig som lærer er, når jeg inspirerer mine elever til at forholde sig ligeligt åbent og kritisk til verden omkring dem. I en medievirkelighed hvor de konstant modtager informationer om en verden, de endnu ikke har set så meget af, er det vigtigt at træne deres hjerner, så de er beredte til at tænke selvstændigt og opsøge sandheden på eget initiativ. Det motiverer mig når de fanges af emnet og stiller spørgsmål og bliver nysgerrige på at vide mere. For mig er det netop dér hvor den almene dannelse, den menneskelige udvikling og det faglige går op i en højere enhed.

  • Karin Gejsing

    Alt

    Karin er skolesekretær

  • Helle Lohse

    Alt

    Helle er pædagogmedhjælper i SFO
    At være med til at skabe en følelse af hjemlig hygge i sfo-tiden er min drivkraft. Det, at kunne hygge om børnene og være der for dem, hvis det gør ondt, og når det er sjovt. Når vi hygger med kreative værksteder og læser skøre historier til eftermiddagsmåltidet – så giver det hele god mening.

  • Aleksander Vestergård

    Alt

    Aleksander er pædagogmedhjælper i sfo samt tilkaldevikar.
    Det der motiverer mig ved at arbejde som lærer og SFO-medarbejder, er at give alle elever mulighed for at skolen og SFO’en kan være et af højdepunkterne på en hverdag. Jeg nyder at snakke, spille, undervise og lege med eleverne og jeg elsker at følge med i deres udvikling.

  • Elisabeth Kaas

    Alt

    Elisabeth er pædagogmedhjælper i SFO og tilkaldevikar i skole og børnehave.
    Noget af det bedste ved at arbejde som lærer og SFO-medarbejder er at udvikle en relation til børnene, hvor man både er legekammerat, en faglig støtte og en, der tror og hepper på dem uanset hvem de er og hvad de kan.

  • Kezia Jalk

    Alt

    Kezia er pædagogmedhjælper i SFO og tilkaldevikar i skole og børnehave.

  • Frederik Højgaard

    Alt

    Frederik er tilkaldevikar.
    Arbejdet som lærer på Lygten Skole elsker jeg, da jeg får mulighed for at skabe minder med eleverne og derigennem opbygge en tillidsfuld relation, hvor man får lov at være elevernes ven.

  • Geert Büttcher

    Alt

    Geert er tilsynsførende