Julie Gjesing er skoleleder

Jeg elsker at se de store elever, som tager sig af de mindre elever. Jeg elsker at få et ærligt grin sammen med eleverne i timen. Det motiverer mig, når eleverne oplever at tiden går hurtigt i timen. Det viser mig, at de er blevet fanget af dagens tema eller opgaver.

Personale

  • Benjamin Engell-Hansen

    Alt

    Benjamin er viceskoleleder
    Jeg brænder for at se hele Lygten lykkes. Jeg elsker at se den forskel, vi gør for børnene både i børnehaven, SFOen og skolen. Derfor er det min fornemmeste opgave at gøre mit bedste for, at alle på Lygten trives og lever op til deres fulde potentiale!

  • Carolina Tangstad

    Alt

    Carolina er børnehaveleder
    ”At give børn en god start på livet”, hvor de føler sig set, hørt og anerkendt. Det er i mine øjne centrale værdier, der giver barnet tryghed og motivation til at udforske verden og udvikle sig til det, det er skabt til. Som børnehaveleder og -pædagog brænder jeg for at skabe en børnehave, hvor der er tydelige rammer og struktur for både børn, personale og forældre således at børnene kan føle sig trygge og overskue deres hverdag. Jeg ønsker at det skal være et sted, hvor børnene synes, at ”Det er rar at gå i børnehave”, fordi de bliver mødt af tydelige og kærlige voksne og de får mulighed for at lege med deres venner. Jeg brænder for at skabe et sted, hvor de fysiske rammer tilgodeser børnenes forskellige interesser for leg. At skabe et sted, hvor børnene kan føler sig trygge og tillid til dem omkring sig er ikke noget vi som institution gør alene, men i samarbejde med forældrene.

  • Carina Andreassen

    Alt

    Carina er lærer
    Jeg bliver motiveret, når elever rykker sig fagligt, socialt eller åndeligt. Det gør mig glad, når jeg kan se, at mit arbejde gør en forskel og eleverne opdager, at de faktisk kan meget mere, end de selv troede muligt. Når elever opdager, at matematikopgaven blev løst rigtigt, eller det engelske ord de gættede på var præcist, som det skulle være. Jeg bliver motiveret, når min begejstring for fagene smitter af på eleverne og de selv bliver begejstrede, for det de er i gang med. Carina er på barsel i skoleåret 21-22.

  • Mikki Möglich

    Alt

    Mikki er teamleder
    Som en del af indskolingen får jeg hver dag mulighed for at have tæt kontakt til eleverne og følge deres udvikling. Jeg brænder for løsninger, der hjælper den enkelte elev til at folde sig ud og få mod på mere … og så får jeg også lov til at lave en masse sjov og spas som teamleder i Lygten SFO.

  • Christina Lassen

    Alt

    Christina er lærer
    Det der motiverer mig i mit lærerjob på Lygten skole er, når jeg oplever, at der er plads til at udfolde elevernes potentiale både fagligt og socialt. Jeg er en lærer der har ambitioner om at se den enkelte elev i undervisningen og rumme forskellige læringsprocesser ved at nytænke undervisningsmetoder og differentiere således, at alle har en mulighed for at deltage og udvikle sig. Det er så givende for mig at se, når skolegangen kan glæde et barn, og desuden så er det essentielt for mig at danne en god relation til mine elever og opleve, hvordan de også er med til at udfordre mig til at blive bedre!

  • Niels Andersen

    Alt

    Niels er lærer
    „De trykte Ord i en Bog har noget helligt ved sig, dette at de uden en Lyd gaar ind og gror i Mennesker“ – ordene er ikke mine, desværre, men hvor jeg dog deler dette syn med det danske koryfæ Martin A. Hansen. Ord tager tid, forvandlingen sker langsomt og nærmest usynligt, men kun nærmest. Det sker, at man ser en elevs øjne nærme sig forståelsen af en given tekst, at flammen tændes. Så ved man, at romanen, essayet, digtet eller novellen vil leve videre for denne elev og for altid ændre elevens forståelse af sig selv og den omfavnende verden. Dette øjeblik er kernen, gnisten for mit virke som lærer.

  • Helle Lohse

    Alt

    Helle er pædagogmedhjælper
    At være med til at skabe en følelse af hjemlig hygge i sfo-tiden er min drivkraft. Det, at kunne hygge om børnene og være der for dem, hvis det gør ondt, og når det er sjovt. Når vi hygger med kreative værksteder og læser skøre historier til eftermiddagsmåltidet – så giver det hele god mening.

  • Mads "MIngus" Von Ende

    Alt

    Mingus er musiklærer
    Jeg ånder og lever for at spille musik; både som professionel saxofonist og i min undervisning. Jeg sigter efter at der skal spilles så meget som muligt i timerne. I starten er det helt vildt og mega kaotisk, men efterhånden som børnene lærer rutiner og teknikker bliver det sjovere og sjovere! Jo ældre vi bliver jo mere finder vores ører ind i mønstre og normer. Men børns musikalske filtre er helt åbne. At hjælpe dem til selv at finde rytmer, melodier, akkorder osv og opleve deres glæde når de fx laver det til en leg, der fortsætter efter musiktimerne er det bedste jeg ved.

  • Joachim Engell

    Alt

    Joachim er lærer
    Undervisning for mig handler først og fremmest om at at lære eleverne at kende, og begynde at danne relation og skabe forståelse, derfra udspringer idéer og tanker til undervisningsformer og metode. Jeg bliver super motiveret af at se børn, der har haft det svært fagligt, få nye succesoplevelser i deres skolegang. Eller børn som ikke har haft det nemt socialt, få fornyet mod på skole. Jeg tror på at elevernes medbestemmelse giver motivation til læring, og at vi gennem fælles indsats kan skabe et godt klassemiljø.

  • Katrine Kaas Gjerrild

    Alt

    Katrine er lærer
    Jeg tror på at alle børn gør det godt, hvis de kan. Derfor er jeg meget optaget af de læringsrammer, som vi skaber for og med børnene. At det er rammer, som bygger på tryghed, tillid, forskellighed og respekt. Det er enormt livsbekræftende at opleve børn, der og opnår både faglige og sociale succesoplevelser og som hjælper hinanden, lærer af hinanden og vokser sammen i et fællesskab.

  • Lasse Christensen

    Alt

    Lasse er økonomiansvarlig
    Min opgave på skolen er at sørge for de bedste rammer for alle de ansatte og børnene, det gør jeg ved at have styr på og overblik over økonomien. Jeg motiveres af fuldførte opgaver, og det er fedt at arbejde i et dynamisk og alsidigt miljø. Kontakt med forældrene er også én af mine opgaver, og der er venlighed, struktur, fleksibilitet i fokus – udover selvfølgelig god service.

  • Minna Ekberg

    Alt

    Minna er børnehaveklasseleder
    At arbejde med børn i børnehaveklassen er for mig ligesom at arbejde som gartner i en have. Jeg gøder og vander, glæder mig over små knopper og nye skud, skærer det dårlige væk, binder op når noget er ved at vælte, nyder duft og frugt, når trivslen lykkes. Indimellem må jeg grave, så og vente lang tid og så er min glæde og motivation stor, når jeg kan se noget nyt spire frem.

  • Marie Louise Cato Albion

    Alt

    Marie-Louise er støttelærer
    Jeg bliver utrolig motiveret af at se børnene udvikle sig og turde tage nogle modige skridt - og jeg elsker at få lov til at være en del af at skabe trygge rammer, hvor dette kan lade sig gøre. I min rolle får jeg desuden lov til at komme helt tæt på eleverne og lære deres skønne, forskellige personligheder at kende. Jeg får lov til at have et fokuseret blik på deres trivsel og træde til, når der er særlige behov både fagligt, socialt og personligt.

  • Rebekka Mathew

    Alt

    Rebekka er lærer
    Det der først og fremmest motiverer mig som lærer på Lygten Skole, er helt fantastiske elever. Dernæst brænder jeg for skolens fokus på kreativitet og musik, fordi jeg kan kombinere mine faglige og musikalske kompetencer som lærer. Samtidig er et hold af superseje, meget forskellige og aldeles kompetente lærere meget inspirerende at møde ind til hver morgen. Rebekka er på barsel frem til juni 2022.

  • Rune Niclas Andersen

    Alt

    Rune er leder af Beatlab
    Jeg bliver motiveret ved at se børnenes indbyrdes musikalitet vokse og ved at se dem skabe relationer på kryds og tværs af alder og musikalsk kunnen. I musikskolen vil vi gerne skabe en musikalsk forståelse både teoretisk og rytmisk, så eleverne i nuet kan gribe en musikalsk idé og bringe glæde til fællesskabet. Jeg underviser i alle instrumenter (på nær blæsere) både individuelt og på sammenspilshold.

  • Troels Pernov Hjorth

    Alt

    Troels er lærer
    Jeg er primært naturvidenskabslærer og synes det er fedt at kunne invitere eleverne med ind i den naturvidenskabelige verden. At se naturen i et andet perspektiv og forstå hvordan den er opbygget. At hjælpe eleverne med at blive små forskere og styrke deres nysgerrighed er hvad jeg brænder for. Det er mit mål at gøre det komplekse simpelt og letforståeligt for eleverne.

  • Asta Stranddorf Gislason

    Alt

    Asta er pædagogmedhjælper
    Nærvær og samvær med børn er noget af det bedste, jeg ved. Derfor er arbejdet som medhjælper i SFO'en helt ideelt for mig, da jeg hver dag kan tage del i børnenes underfundige og umiddelbare verden - og det store fokus på kreativitet og musikalitet på Lygten Skole, gør det kun bedre! Det er meget vigtigt for mig, at se det enkelte barn lige præcis for hvem det er og forhåbentlig hjælpe det godt på vej med både stort og småt, og det er der heldigvis rig mulighed for i mit arbejde!

  • Andreas Lynge

    Alt

    Andreas er lærer
    Skolen rummer et dobbelt formål: Vi skal både uddanne men også danne eleverne til at være hele mennesker. For mig at se sker dette først og fremmest ved at møde den enkelte, der hvor de er – da alle mennesker er unikke og forskellige. Jeg motiveres af at se mennesker vokse - det er kernen i undervisning. Derfor er det et kæmpe pivilegie at få lov til at være på en platform, hvor jeg kan være noget for eleverne og støtte dem i deres udviklingsproces både fagligt, socialt og personligt.

  • Kateryna Shevchenko

    Alt

    Kateryna er pædagogmedhjælper
    Først og fremmest så elsker jeg børn og tænker, at det er en stor mulighed for at kunne dele mine talenter og min viden med dem. Jeg er kreativ og kan finde ud af at tegne, arbejde med forskellige naturlige og kunstige materialer og vil vise børn, at de ikke skal være bange for at prøve nye ting og kunne vise deres individualitet med via krea.

  • Mie Lindsby

    Alt

    Mie er lærer
    Tanken om at kunne udfordre eleverne, at se dem fordybe sig og medvirke til udviklingen af nye kompetencer, faglige såvel som sociale, er det der driver mig som lærer. Om det er indenfor matematikkens verden, kunstens udfoldelser eller naturvidenskabens nysgerrighed, så ser jeg en udfordring jeg har lyst til at tage imod.

  • Trine Petersen

    Alt

    Trine er støttepædagog
    Jeg er støttepædagog her på Lygten skole. Jeg har særlig ansvar for udsatte børn. Jeg hjælper med opgaver en ekstra gang, hvis de har svært ved at forstå det, og støtter dem i at komme igang med deres opgaver. Jeg hjælper også til, hvis de andre børn har brug for støtte og vejledning. En af mine fokusområder er, at opbygge børns tro på sig selv og deres færdigheder. For mig er det vigtigt at skabe en nær relation til barnet, hvor barnet kan opdage og kan spejle sig i, at han eller hun mestrer noget, flytter sig og præstere.

  • Emma Vibe Filbert

    Alt

    Emma er støttelærer
    Jeg husker tydeligt min skoletid, som var en fantastisk tid. Alt det jeg har fået givet i min skoletid, ønsker jeg nu at give tilbage på bedste vis. Give eleverne en hverdag med glæde - og det motivere mig helt vildt meget. Derudover vil jeg gøre det mulige, og ligge det umulige over i Guds hænder.

  • Andreas Vibe Sode

    Alt

    Andreas er lærer
    Jeg brænder for at være med til at skabe positive fællesskaber, hvor børn føler sig trygge og inkluderet. Det er min overbevisning, at god trivsel er en forudsætning for faglig læring. I SFO´en elsker jeg at udfordre børnenes motoriske og sociale færdigheder gennem leg og sport, og ønsker at alle børn har mulighed for at opleve bevægelsesglæde. Det er en god dag, hvis jeg kan sende børnene hjem med et smil på læben.

  • Marc Axel Möglich Petersen

    Alt

    Marc er støttelærer
    Jeg mener at vores elever er vores vigtigste anliggende. At være med til at skabe livsduelige mennesker gennem læring og leg, giver mening for mig. Jeg tager denne opgave meget seriøst og bestræber mig på, hver dag, at bidrage positivt ind i de unge menneskers liv.

  • Sebastian Nicklas Elvang

    Alt

    Sebastian er støttelærer
    Jeg elsker at arbejde på lygten skole, da det er en mindre skole, hvor man kan danne en tæt relation til alle elever. Min hovedmål er at få hvert barn til at forstå, at de indeholder meget mere end de selv tror. De skal høres og ses, så de får følelsen af hvor fantastiske de er. Udover det, er det vigtigt for mig at alle børn er trygge ved at komme til mig, når de er kede af det.

  • Pernille Grejsen

    Alt

    Pernille er lærer
    Tekst mangler

  • Mehrshad Nobari

    Alt

    Mershad er lærer
    Tekst mangler

  • Kristian Kjøllbro

    Alt

    Kristian er lærer
    Tekst mangler