Malene Funch Sørensen er skoleleder

Jeg brænder for at skabe et miljø, hvor tryghed og trivsel er i højsædet, hvor mennesker vokser og blomstrer og udnytter deres fulde potentiale. Alle, både børn og voksne, har fortjent at blive mødt, hvor de er og lige der blive udfordret til at vokse.

Faglighed og det familiære skal gå hånd i hånd, da jeg mener, at man ikke kan lære noget før man er tryg og har tillid til dem omkring en.

Personale

  • Julie Gjesing

    Alt

    Julie er viceskoleleder og AKT-ansvarlig.
    Jeg elsker at se de store elever, som tager sig af de mindre elever. Jeg elsker at få et ærligt grin sammen med eleverne i timen. Det motiverer mig, når eleverne oplever at tiden går hurtigt i timen. Det viser mig, at de er blevet fanget af dagens tema eller opgaver.

  • Mikki Möglich

    Alt

    Mikki er SFO-leder og støttelærer.
    Som støttelærer i indskolingen får jeg hver dag mulighed for at have tæt kontakt til eleverne og følge deres udvikling. Jeg brænder for løsninger, der hjælper den enkelte elev til at folde sig ud og få mod på mere … og så får jeg også lov til at lave en masse sjov og spas i SFO’en.

  • Carina Andreassen

    Alt

    Carina er pædagogiskleder og lærer
    Jeg bliver motiveret, når elever rykker sig fagligt, socialt eller åndeligt. Det gør mig glad, når jeg kan se, at mit arbejde gør en forskel og eleverne opdager, at de faktisk kan meget mere, end de selv troede muligt. Når elever opdager, at matematikopgaven blev løst rigtigt, eller det engelske ord de gættede på var præcist, som det skulle være. Jeg bliver motiveret, når min begejstring for fagene smitter af på eleverne og de selv bliver begejstrede, for det de er i gang med.

  • Andreas Kruse

    Alt

    Andreas er støttelærer.
    I mit arbejde som støttelærer på skolen får jeg lov til at observere og tage del i børns udvikling. Det er et stort privilegie og en vigtig opgave, hvilket motiverer mig til at yde mit bedste.

  • Anja Jensen

    Alt

    Anja er lærer
    Det motiverer mig, når jeg oplever børn, der knækker læsekoden og uopfordret sluger den ene bog efter den anden. Det er fantastisk at opleve glæden hos dem, over den nye verden der har åbnet sig op, og de nye muligheder det medfører.

  • Benjamin Engell-Hansen

    Alt

    Benjamin er lærer.
    Jeg elsker at være en del af en skole, hvor det enkelte barn bliver set. Mit job går ud på, at møde eleverne præcis hvor de er, opbygge en relation til dem og sørge for at hver enkelt opnår sit fulde potentiale. Det er da fantastisk.

  • Christian Henckel Lund Nielsen

    Alt

    Christian er i praktik i forbindelse med sin uddannelse på uddannelsesvidenskab.
    For mig skal skolen være et sted, hvor nysgerrigheden bliver stillet tilfreds, men også udfordret, så man oplever, at man kan meget mere, end man selv tror. Det gælder både fagligt, socialt og kreativt. Derfor fokuserer jeg på at have undersøgelser med i min undervisning, da jeg gerne vil hjælpe eleverne på vej med deres egen nysgerrighed.

  • Christina Lassen

    Alt

    Christina er lærer.
    Det der motiverer mig i mit lærerjob på Lygten skole er, når jeg oplever, at der er plads til at udfolde elevernes potentiale både fagligt og socialt. Jeg er en lærer der har ambitioner om at se den enkelte elev i undervisningen og rumme forskellige læringsprocesser ved at nytænke undervisningsmetoder og differentiere således, at alle har en mulighed for at deltage og udvikle sig. Det er så givende for mig at se, når skolegangen kan glæde et barn, og desuden så er det essentielt for mig at danne en god relation til mine elever og opleve, hvordan de også er med til at udfordre mig til at blive bedre!

  • Daniel Blomqvist Sundgaard

    Alt

    Daniel er lærer
    Jeg brænder for at formidle, og det er fedt at se elever få faglige aha-oplevelser eller opleve, hvordan deres tro på egne evner vokser. Jeg motiveres også, når jeg ser elever der ikke kun tænker på dem selv, men som hjælper hinanden både socialt og fagligt, så der er plads til, at den enkelte kan vokse inden for et trygt fællesskab. Kort sagt: Jeg motiveres af at se elever der rykker sig såvel fagligt som menneskeligt.

  • Frederik Højgaard

    Alt

    Frederik er lærer.
    Arbejdet som lærer på Lygten Skole elsker jeg, da jeg får mulighed for at følge og skabe minder med eleverne og derigennem opbygge en tillidsfuld relation, hvor de kan betro sig til mig som deres lærer.

  • Helle Lohse

    Alt

    Helle er pædagogmedhjælper i SFO.
    At være med til at skabe en følelse af hjemlig hygge i sfo-tiden er min drivkraft. Det, at kunne hygge om børnene og være der for dem, hvis det gør ondt, og når det er sjovt. Når vi hygger med kreative værksteder og læser skøre historier til eftermiddagsmåltidet – så giver det hele god mening.

  • Joachim Engell

    Alt

    Joachim er lærer.
    Undervisning for mig handler først og fremmest om at at lære eleverne at kende, og begynde at danne relation og skabe forståelse, derfra udspringer idéer og tanker til undervisningsformer og metode. Jeg bliver super motiveret af at se børn, der har haft det svært fagligt, få nye succesoplevelser i deres skolegang. Eller børn som ikke har haft det nemt socialt, få fornyet mod på skole. Jeg tror på at elevernes medbestemmelse giver motivation til læring, og at vi gennem fælles indsats kan skabe et godt klassemiljø. Det er en stor udfordring, og derfor et stort fokus for mig, at differentiere undervisningen så begge ender af det faglige spektrum, får mest muligt ud af undervisningen. Lygten Skole er for mig et sted hvor der bliver sat klare og kærlige ramme, som danner udgangspunkt for udvikling både fagligt og socialt, og både for elever og lærere.

  • Katrine Kaas Gjerrild

    Alt

    Katrine er lærer
    Jeg tror på at alle børn gør det godt, hvis de kan. Derfor er jeg meget optaget af de læringsrammer, som vi skaber for og med børnene. At det er rammer, som bygger på tryghed, tillid, forskellighed og respekt. Det er enormt livsbekræftende at opleve børn, der og opnår både faglige og sociale succesoplevelser og som hjælper hinanden, lærer af hinanden og vokser sammen i et fællesskab.

  • Lasse Christensen

    Alt

    Lasse er økonomiansvarlig.
    Min opgave på skolen er at sørge for de bedste rammer for alle de ansatte og børnene, det gør jeg ved at have styr på og overblik over økonomien. Jeg motiveres af fuldførte opgaver, og det er fedt at arbejde i et dynamisk og alsidigt miljø. Kontakt med forældrene er også én af mine opgaver, og der er venlighed, struktur, fleksibilitet i fokus – udover selvfølgelig god service.

  • Mads Gräss

    Alt

    Mads er lærer.
    For nylig havde jeg en oplevelse. En oplevelse, der fint indrammer, hvad det for mig vil sige at arbejde på Lygten Skole: Jeg var af uransaglige årsager en tur på Strøget, da jeg får øje på en af vores elever; vi hilser med et smil og fortsætter hver sin vej, da jeg pludselig hører et højt: “Vi ses i morgen, Mads.” Jeg vender mig om og råber tilbage gennem horder af halvstressede handlende: “Det kan du tro vi gør”. For mig er det et tegn på trivsel, og så er der grobund for faglig læring og personlig udvikling - det er nærmest en “positiv bivirkning”. Mange af ugens dage bruger jeg i vores Musikskole. Og nu kunne jeg skrive side op og side ned, om alle de fantastiske virkninger musik har på indlæring og hjernens udvikling, men det gider jeg ikke, for det, der er vildt for mig, er at se, hvordan børn bruger deres nysgerrighed til at blive ved med at øve sig uden at give op - noget voksne har langt sværere ved, og så er det ovenikøbet sjovt at spille sammen.

  • Mads "MIngus" Von Ende

    Alt

    Mingus er pædagogmedhjælper i sfo og musiklærer.
    Jeg ånder og lever for at spille musik; både som professionel saxofonist og i min undervisning. Jeg sigter efter at der skal spilles så meget som muligt i timerne. I starten er det helt vildt og mega kaotisk, men efterhånden som børnene lærer rutiner og teknikker bliver det sjovere og sjovere! Jo ældre vi bliver jo mere finder vores ører ind i mønstre og normer. Men børns musikalske filtre er helt åbne. At hjælpe dem til selv at finde rytmer, melodier, akkorder osv og opleve deres glæde når de fx laver det til en leg, der fortsætter efter musiktimerne er det bedste jeg ved.

  • Marco Gamborg Sørensen

    Alt

    Marco støttelærer.
    Der er mange, for hvem det kan være svært altid at følge med i undervisningen eller føle sig interesseret i skolen. Men de fleste kan meget mere, end de tror, hvis bare de bliver hjulpet lidt på vej. Og dét motiverer mig; at hjælpe den enkelte med at se, at de har både evnerne og kapaciteten til at være en god kammerat og en dygtig elev.

  • Marie Louise Cato Albion

    Alt

    Marie-Louise er støttelærer og pædagogmedhjælper i SFO.
    Jeg bliver utrolig motiveret af at se børnene udvikle sig og turde tage nogle modige skridt - og jeg elsker at få lov til at være en del af at skabe trygge rammer, hvor dette kan lade sig gøre. I min rolle får jeg desuden lov til at komme helt tæt på eleverne og lære deres skønne, forskellige personligheder at kende. Jeg får lov til at have et fokuseret blik på deres trivsel og træde til, når der er særlige behov både fagligt, socialt og personligt.

  • Minna Ekberg

    Alt

    Minna er børnehaveklasseleder
    At arbejde med børn i børnehaveklassen er for mig ligesom at arbejde som gartner i en have. Jeg gøder og vander, glæder mig over små knopper og nye skud, skærer det dårlige væk, binder op når noget er ved at vælte, nyder duft og frugt, når trivslen lykkes. Indimellem må jeg grave, så og vente lang tid og så er min glæde og motivation stor, når jeg kan se noget nyt spire frem.

  • Niels Andersen

    Alt

    Niels er lærer
    „De trykte Ord i en Bog har noget helligt ved sig, dette at de uden en Lyd gaar ind og gror i Mennesker“ – ordene er ikke mine, desværre, men hvor jeg dog deler dette syn med det danske koryfæ Martin A. Hansen. Ord tager tid, forvandlingen sker langsomt og nærmest usynligt, men kun nærmest. Det sker, at man ser en elevs øjne nærme sig forståelsen af en given tekst, at flammen tændes. Så ved man, at romanen, essayet, digtet eller novellen vil leve videre for denne elev og for altid ændre elevens forståelse af sig selv og den omfavnende verden. Dette øjeblik er kernen, gnisten for mit virke som lærer.

  • Pernille Grejsen

    Alt

    Pernille er lærer.

  • Rebekka Mathew

    Alt

    Rebekka er pædagogmedhjælper i sfo og støttelærer.
    Det der først og fremmest motiverer mig som lærer på Lygten Skole, er helt fantastiske elever. Dernæst brænder jeg for skolens fokus på kreativitet og musik, fordi jeg kan kombinere mine faglige og musikalske kompetencer som lærer. Samtidig er et hold af superseje, meget forskellige og aldeles kompetente lærere meget inspirerende at møde ind til hver morgen.

  • Rune Niclas Andersen

    Alt

    Rune er leder af musikskolen Beatlab og lærer.
    Jeg bliver motiveret ved at se børnenes indbyrdes musikalitet vokse og ved at se dem skabe relationer på kryds og tværs af alder og musikalsk kunnen. I musikskolen vil vi gerne skabe en musikalsk forståelse både teoretisk og rytmisk, så eleverne i nuet kan gribe en musikalsk idé og bringe glæde til fællesskabet. Jeg underviser i alle instrumenter (på nær blæsere) både individuelt og på sammenspilshold.

  • Sarah Nielsen

    Alt

    Sarah er lærer.
    Jeg finder glæde i at møde børnene i deres forskellighed og dermed at kunne støtte dem i deres forskellige behov, samt at se dem lykkedes i det store og i det små. På Lygten skole mærker jeg en rummelighed og alsidighed som er meget livsbekræftende, og som er rammesættende for gode nærværende relationer blandt børn såvel som voksne.

  • Troels Pernov Hjorth

    Alt

    Troels er lærer
    Jeg er primært naturvidenskabslærer og synes det er fedt at kunne invitere eleverne med ind i den naturvidenskabelige verden. At se naturen i et andet perspektiv og forstå hvordan den er opbygget. At hjælpe eleverne med at blive små forskere og styrke deres nysgerrighed er hvad jeg brænder for. Det er mit mål at gøre det komplekse simpelt og letforståeligt for eleverne.